۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

گزینش


این روزها بحث ممیزی و نظارت بر کار هنرمندان در همه بخش های هنری بویژه سینما داغ است. در همین راستا موضوع سینمای دینی نیز با جدیت از سوی مسئولین سینمایی دنبال می شود. این دولت کمر بسته که در چهار سال حکومت خود، تمام مشکلات فرهنگی کشور را حل کند و هرچه غیر دین و انقلاب در سینما است قلع و قمع نماید.
حال در این وانفسا نظر آقای جمال شورجه، کارگردان و عضو هیئت انتخاب فیلم های جشنواره بیست و ششم، جالب و شنیدنی است. ایشان در یکی از شماره های هفته گذشته روزنامه بانی فیلم ، این مساله را مطرح کرده اند که...
"اگر برای فیلمسازان در بدو ورود به این حرفه گزینش های لازم در نظر گرفته می شد، دیگر احتیاج نخواهد بود که این چنین نگران وضعیت سینمای دینی خود باشیم."
او در جایی دیگر می گوید
"موضوعات معنوی مطرح شده در فیلم های به اصطلاح دینی جشنواره، برگرفته از دیدگاه شخصی فیلمسازان بود تا آموزه هایی که اسلام به ما می گوید"
من از آقای شورجه فقط یک سوال دارم. اگر گزینشی در کار باشد احتمالا ایشان بعنوان یک کارگردان و صاحبنظر که عضو هیئت انتخاب جشنواره نیز بوده اند، خود را محق می دانند که در جرگه فیلمسازان گزینش شده قرار گیرند. سوال من از ایشان این است که کدام یک از فیلم های به اصطلاح دینی شما را می توان در میان صد فیلم یا حتی هزار فیلم اول تاریخ سینمای ایران قرار داد؟ لطفا برای پاسخ به حافظه تاریخی این ملت رجوع کنید. اگر چنین فیلمی یافتید ما را هم خبر کنید. وگرنه بگذارید آنها که کارشان را بلدند، مشغول کار باشند و قضاوت و گزینش را به مردم واگذارید.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
بالاخره یک مطلب ازت خوندم. خیلی وقت بود خبری ازت نبود.
تازه، بلاگرت هم به روز شده گویا.
موفق باشی